22.7.12

Jane Austen's...

Ostatnimi czasy wciągnęły mnie adaptacje powieści Jane Austen. Obejrzałam je wszystkie niemal pod rząd. I nie nudziłam się nawet podczas oglądania trzeciej z kolei wersji "Emmy". Te filmy zawsze działają na mnie jak kubek ciepłego kakao - odprężająco. Są eleganckie, piękne, romantyczne, dowcipne i bez wyjątku kończą się happy endem. A ja bardzo lubię szczęśliwe zakończenia. 

Poniżej subiektywna lista moich ulubionych adaptacji.




3. "Emma" (1996) - movie.


5. "Persuasion" (1995) - movie.

6. "Emma" (2009) - mini series.



9. "Persuasion" (2007) - movie. 

10. "Emma" (1996) - movie.



2 komentarze:

Mała Mi pisze...

Kurcze... a ja jakoś tak mijałam te filmy łukiem... ale skoro piszesz, że jak kakao :) a ja lubię kakao i szczęśliwe zakończenia :) prostuję zatem łuk :)

Dzięki!

Hazel pisze...

A znasz "Panie z Cranford" na podstawie Elizabeth Gaskell? To miniserial BBC. Dzisiaj "łyknęłam" dwa odcinki i nie mogę się doczekać dalszych. Myślę, że może Ci się spodobać . :)
http://www.filmweb.pl/serial/%C5%BBycie+w+Cranford-2007-434676
A, i polecam też film i książkę "Klub miłośników Jane Austen" - lekka lektura, dobra na plażę. :) W filmie urocza Emily Blunt.
http://www.filmweb.pl/Rozwazni.I.Romantyczni

Prześlij komentarz