6.1.12

The Help / Służące


Stany Zjednoczone. Lata 60. Skeeter, młoda panienka z dobrego domu, po skończeniu studiów powraca w rodzinne strony. W przeciwieństwie do żeńskiej populacji miasteczka, wyglądającej niczym stado żon ze Stepford, za nadrzędny cel w życiu nie stawia sobie zamążpójścia. Jest zdolna i ambitna, marzy o karierze pisarki. Decyduje się na przeprowadzenie wywiadów z czarnymi służącymi, które na długo po zniesieniu niewolnictwa są nadal traktowane, jak istoty drugiej kategorii. Mało powiedziane…
"The Help” jest doskonałym, niesamowicie interesującym i poruszającym filmem. Ukazuje siłę rasowych uprzedzeń – zwykle całkowicie irracjonalnych – i szokującą postawę białej części społeczeństwa wobec kobiet, które de facto wychowywały ich dzieci. Świetne są kreacje aktorskie. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza znakomita Bryce Dallas Howard w roli podłej Hilly Holbrook. Oczarowani filmem będą też miłośniczki mody vintage oraz fani designu rodem z Ameryki lat 60. 


2 komentarze:

Hazel pisze...

Książka baaardzo mi się podobała. Ale chyba na film już się nie załapałam... Szczególnie fragmenty z narracją służących i wątek Celii.

Mała Mi pisze...

Mam ten film na mojej liście :) czytałam o nim wiele dobrego ;)

Prześlij komentarz